fredag

Kaos

Hola!
NU är jag hemma igen :)
Haha jag och Mark har gått och blivit mönsterelever!
Idag åkte vi till Valhalla och simmade 1 km!!! Visst e vi duktiga? Jag önskar att min idrottslärare skulle veta vad jag håller på med under LOVET(!), så han ska kunna höja mej till mitt väntade MVG.
Jaja, menn... nu tänker ni: Varför heter hon kaos när hon nyss har tränat...?
SVAR: Jag är glömsk.
Jag glömde helt totalt att spårvagnarna inte åker på FrölundaTorg längre!
Jag och Mark såg bussen till Marklandsgatan åka, men vi tänkte ta 8:an från FrölundaTorg. Bussen till Frölunda kom och jag sabbade det, rejält... Jag betalar biljetten med mobilen(jaa jag betalar, visst e jag snäll) men det visade sej att jag skickade koden 4 gånger... och fick 4 kuponger!! Alltså jag slösade bort 30 spänn(istället för att betala 10, betalade jag 40)!!!! Fatta va jag e sur... Och fatta va mamma blir sur när hon får hem räknigen!!!
När vi väl var vid FrölundaTorg visade det säg att spårvagnstrafiken e avstängd och vi ba: wtf????
Sen kom jag på att de håller på att bygga om! Men tills vi fattade det missade vi första bussen till Marklandsgatan(som ersatte spårvagnen) och sedan den andra "orginala" bussen också. Så vi fick vänta en kvart tills inte nästa ersättningsbuss kom mot Markland. Hah, tänk hur mycket lättare det hade blivit om vi bara åkt mot Markland från början...
Jaja, vi hoppade på bussen som tog oss till Markland och Han däruppe slutade inte med att jävlas med oss...
Det fanns ingen 8:a som skulle ta oss till Scandinavium, utan bara 13... fast jag hittade inte hållplatsen där den stannade... Vi gick in på PressByrån och frågade VAR hålplatsen till spårvagnen 13 var. De var så snälla och visade oss vägen, och när vi kom dit så var det en spårvagn där jag och Mark ba: Haha vilken tur vi har!
När vi hade typ 5 meter till spårvagnen så åkte den!!!!!!!
Asså... fyy va jag blev sur nu!
Aja, nästa spårvagn kom relativt snabbt och vi tog oss till Valhalla snabbt. Där simmade vi 1 km(fast det vet ni ju redan).
Hemvägen var inte lika svår. Vi tog varsin Cheeseburgare(som de höjt priset på!) och tog 13 til Markland och senare bussen hem till oss...
Och nu e vi hemma :)

Jag e helt slut, så ska lägga mej framföt TVn och slappa ;P
PussPuss

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har ingen aning om hur mycket det kostade, det fick mamma sköta :), kram