söndag

Manikyrerade fingrar

Hejhej, hade ingenting att göra så jag tänkte: jag kan fixa mina naglar nu(som jag inte har gjort på hundra år...)
Så här gjorde jag:
1. Tog bort det gamla nagellacket.
2. Tvättade händerna.
3. Filade naglarna. Nu i sommar ska de vara runda(ifall man inte kör med Fransk manikyr vill säga...)
4. Sen puttade jag tillbaka mina nagelband med en orangepinne, men det funkar fint med nageln också!
5. Sedan tog jag bort lite smuts under nageln :)
6. Först lackade jag på ett nagellack som stärker nageln.
7. Sedan valde jag ett nagellack med en rosa nyans(mycket fin nu till sommaren då jag kör med ljusa färger: hallon, rosa, körsbär)
8. Över, lackade jag ett skyddande lager nagellack som är genomskinligt, så att den rosa färgen inte ska slitas av så snabbt.
9. Sist men inte minst krämade jag in händerna med lotion.
Voilá

Före:

Efter:

2 kommentarer:

camomilla sa...

Hej! Vad roligt att du gillar min blogg! =) Oj fan, jag borde också hinna fixa naglarna ikväll, bra att du påminnde =)

Junibarn sa...

Oh, very very najs. Att du kan så mycket om nageltrend, jag brukar fila naglarna, måla dem och sen klart. Avancerat värre.