tisdag

Jevla vaktjevel!

Jag er upprörd. Mark ocksá. Assá... GAAARHHH!
Jag och Mark gick till en affer som heter Spar(jag vet inte ifall den finns i Sverige...). Vi ville köpa lite TúróRudi. Först var det ett helvete att ta sej dit(det var jette krángligt!) plus ocksá: det regnade och vi blev jette blöta. Ner vi entligen kom dit visade det sej att TúróRudi var slut. Jag och Mark tenkte sá her: Va faan! Men aja, nu har vi kommit sá her lángt nu vill vi ju inte bara gá hem tomhenta... Vi lade merke till att tvá killvakter höll pá att kolla pá oss. Jag brydde mej inte sá mycket(det er mánga killar som kollar mej :P haha). Ner vi vel kom till kassan och betalade alla saker sá var vi pá veg ut ur afferen, men en av vakterna stoppade oss!
Vakten: Ge mej erat kvitto!
Jag och Mark: ?
Vakten: Kan jag kolla igenom din veska ocksá?
Jag och Mark: ??????????
Men jag gjorde som han ville och gav honom kvittot. Han kollade igenom den.
Vakten: Kan jag fá veskan nu?
Jag öppnade den sá att han kunde fá se innehállet. Han granskade kvittot och jemförde den med veskans inneháll.
Jag: Varför kollar du igenom veskan egentligen?
Vakten: Det er mitt jobb.
Han fortsatte att kolla igenom den. Jag var skit sur pá honom för att han bara gjorde sá! Fár man göra sá?
Vakten: OK.
Han gav tillbaka veskan och kvittot och gick.
Jag ba: Va faan!? Jevla vaktjevel! Han kan ju inte bara skemma ut oss pá det viset(eller?)!! Alla tittade pá oss i butiken och jag var sá sur! Sekert bara för att jag och Mark e "barn" och eftersom att vi e det sá betyder det att vi snattar... Jevla fördomar! Jevla vakt!
Aja, sá jag och Mark e as sura pá Spar och har bestemt att aldrig mer köpa der!

Puss

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar din blogg du skriver om så spännande saker. Haha var det inte lite jobbigt att bara stå där när alla personer tittade på er? Puss<33 (När ska du sätta in lite bilder på dig? I miss U)

Anonym sa...

Kära Mona!
Du skriver spännande och roligt! Det är kula att läsa din blogg. Men en ska märker jag: du själv skriver att du är ett barn, men du läste tidnigen och TV hela natt? Vad skulle säja dina föräldrar för om de skulle ta reda på sådana saker?

Annars jag önskar hjärtligt fotsättning för din blogg!

Junibarn sa...

Vilken jävla otur! Tittade han bara igenom din väska? Fyh. De har ingen rätt att misstänka dig bara för att du är barn. Köp med dig lite sån där grejs hem så man får smaka!